AKTUELLES



Anstehende Events

Kein Artikel vorhanden.

Aktuelle Neuigkeiten

Publikation |

Florentine Koppenborg: Japan's Nuclear Disaster and the Politics of Safety Governance

In dem Buch Japan's Nuclear Disaster and the Politics of Safety Governance argumentiert Florentine Koppenborg, dass die Reform der Atomaufsicht infolge des Atomunfalls im Kernkraftwerk Fukushima im März 2011 die Kosten für die Atomkraft in Japan direkt und indirekt erhöht hat

Publikation |

Florentine Koppenborg: More Weapons than Windmills

In “More Weapons than Windmills” (Czech Journal of International Relations) Ulv Hanssen and Florentine Koppenborg compare Japan’s military and energy policy response to Russia’s attack on Ukraine. It finds that the war in Ukraine spurred dramatic policy changes in Japan’s defense policy, but only moderate ones in Japan’s green energy transition…

News, Vortrag |

Florentine Koppenborg: Book discussion at the Temple University in Tokyo, Japan

Florentine Koppenborg was invited to give a book talk about “Japan’s Nuclear Disaster and the Politics of Safety Governance” at Temple University in Tokyo, Japan, where she presented her findings about how nuclear safety governance reforms after the Fukushima nuclear accident impacted Japan’s nuclear restart politics. Recording available on…

Vortrag |

Theresa Jedd: Die US-Politik und die Energiewende

Theresa Jedd hielt einen eingeladenen Vortrag über die US-Politik und die Energiewende im Rahmen des Mikromoduls "Energy Innovation Across the Globe", das von der Universität Stavanger, die Teil des Europäischen Konsortiums innovativer Universitäten (ECIU) ist, veranstaltet wurde. Ihr Vortrag gab einen Einblick in die Parteipolitik im…

Drittmittel |

Florentine Koppenborg ist die Empfängerin des ProLehre Hybrid Teaching Grant - Kofferlösung

Florentine Koppenborg has won a hybrid teaching grant from the TUM Pro Lehre Media and Didactics department, which includes technical equipment to retool any seminar room for hybrid teaching as well as funding for a hybrid teaching assistant.